Flytta till Lagan

Vi hälsar dig varmt välkommen till vårt bygd och hoppas att du kommer att trivas. Oavsett var du väljer att bo så är det aldrig långt till den vackra naturen som Lagan är känt för. Det är dessutom lagom pendlingsavstånd till såväl Ljungby som Värnamo och Växjö.

Närhet, trygghet och passion

I Lagan finns ett driv och engagemang för utveckling i bygden. Bygden är perfekt för par och barnfamiljer som söker en aktiv fritid med både sjö och skog inpå knuten. Vi söker även drivna entreprenörer som vill vara med och utveckla näringslivet för att skapa fler arbetstillfällen.

Närheten mellan landsbygd, stad och skog ger dig alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Närhet, trygghet och passion – kort sagt alla byggstenar för en långvarig kärlekshistoria.

Utforska bygden

För att förenkla ditt sökande av relevant information för dig som funderar på att flytta hit eller är nyinflyttad så har du all information du behöver här på hemsidan. Utforska främst flikarna leva & bo, fritid samt evenemang för få mer information.

Har du några frågor om Lagan är du varmt välkommen att mejla information@lagan.se

Servicecenter

Ljungby kommun erbjuder service till alla som funderar på att flytta till kommunen och till dig som är nyinflyttad och vill ha information.

Telefon: 0372 – 78 91 95

E-post: inflyttarservice@ljungby.se