Välkommen till Natursköna Lagan

Vi hälsar dig varmt välkommen till natursköna Lagan som ligger i Ljungby kommun mitt i vackra Småland.

I denna framtidsbygd bor 2415 (2020, Postort) invånare varav hälften i samhället och resten i de vackra byarna mitt i det vackra natur- och kulturlandskapet. De allra flesta bor i eget hus, på egen gård eller i hyreslägenhet.

Kyrkan ligger i utkanten av byn och här finns alla förutsättningar för att leva tryggt och bekvämt. Här finns ett starkt näringsliv med många företag och entreprenörer, de flesta knutna till branscher som industri, åkeri och skogsbruk.

I Lagan finns väl utbyggd offentlig och kommersiell service. Bygden bjuder på en aktiv fritid med både sjöar och skog inpå knuten. Bygdens rika föreningsliv bjuder invånarna på en meningsfull fritid med allt från sport och idrott till populära evenemang såsom Lagandagen, julmarknad och mycket mer.

Bra att veta!
Landskap: Småland