Kommunikationer

Bil

Det främsta kommunikationsmedlet i samhället är bil. Avståndet mellan Lagan och Ljungby är 10 km och Värnamo 30 km. Lagan ligger precis utmed E4 som går från södra Sverige till Norra Sverige. Det är även goda förbindelse ut mot öst- och västkusten.

Buss

Länstrafiken kronoberg ansvarar för all kollektivtrafik med buss. Från Lagan tar du dig med buss till Ljungby och Värnamo.

Flyg

Närmaste flygplats är Växjö Airport som är ca 60 km från Lagan. Vi har även en flygplats utanför Lagan som föreningen, feringe flygklubb driver.

Feringe flygklubb: Webbplats
Växjö småland airport: Webbplats

Taxi

Ljungby buss & taxi tar dig vart du än vill åka.

Ljungby buss & taxi: Webbplats

Foto: Länstrafiken kronoberg